Gravstedstyper og priser

På Taulov Kirkegård kan man vælge nedstående gravstedstyper

Udvælgelsen af gravstedet foregår altid sammen med graveren. Dette gøres som regel umiddelbart efter dødsfaldet, og altid inden højtideligheden i kirken.

Almindelig kistegravsted

Kistegravsteder udlægges normalt med 2 gravpladser, men kan også indeholde op til 10 pladser, hvis det ønkes.
Gravfredsperioden er på Taulov Kirkegård 25 år.

Størrelsen på et dobbelt kistegravsted er ca. 2,5 x 2,5 meter.

Alle kistegravsteder bruger perlesten som jorddække. Der må ikke bruges granitskærver, flis, fibertex eller lignende.

På gravstederne må der ikke være elektrisk belysning heller ikke solceller, og der må ikke opstilles bænke. Derudover henvises til kirkegårdsvedtægterne.

I tvivls spørgsmål henvend jer da til graveren.

PRISER gældende for 2 personers kistegravsted
Alm.vedligeholdelse (kun på årlig regning): 1.638 kr. pr.år
Denne pris dækker fjernelse af ukrudt/rivning af gravsted/fjernelse af visne blomster.

Udvidet vedligeholdelse (kun som GIAS aftale min. 5 år.: 2.163 kr. pr.år

Grandækning: 847 kr. pr. år

Forårs/sommerblomster:  382 kr. pr. år

Hvis du ønsker at gøre brug af ovennævnte eller har andre ønsker, kontakt da graveren eller kirkegårdskontoret.

Almindelig urnegravsted

Urnegravsteder udlægges altid som 2 personers gravpladser.
Gravfredsperioden er på Taulov Kirkegård 10 år.

Størrelsen på et urnegravsted er ca 1 x 1 meter.

Alle urnegravsteder bruger perlesten som jorddække. Der må ikke bruges granitskærver, flis, fibertex eller lignende.

På urnegravstederne må der ikke være elektrisk belysning heller ikke solceller, og der må ikke opstilles bænke. Derudover henvises til kirkegårdsvedtægterne.

I tvivls spørgsmål henvend jer da til graveren.

PRISER gældende for 2 personers urnegravsted Man kan vælge at indbetale et beløb for hele gravfredsperioden (GIAS aftale), eller der kan betales på årlig regning. Alm.vedligeholdelse (kun på årlig regning): 1.113 kr. pr.år Denne pris dækker fjernelse af ukrudt/rivning af gravsted/fjernelse af visne blomster.

Udvidet vedligeholdelse (kun som GIAS aftale min. 5 år: 1.361 kr. pr.år Denne pris dækker udover den alm. vedligeholdelse pålæggelse af perlesten efter behov/algebehandling af gravsten/beskæring eller udskiftning af planter/opretning efter sætningsskader.

Grandækning: 612 kr. pr. år

Forårs/sommerblomster:   382 kr. pr. år

Kisteplæne med plade

Der er en obligatorisk vedligeholdelsesbetaling forbundet med nedsættelse i plænen.
Plæne begravelser udlægges enten med en eller to gravpladser efter ønske.
Gravfredsperioden er på Taulov Kirkegård 25 år.

Der er krav om, at der skal lægges en plade af sten som gravsten. Målene på pladen er 42 x 63 cm. Der kan, hvis det ønskes sættes en vendevase ved gravstenen, denne kan købes hos -og sættes af graveren.

Der må lægges en krans eller en buket blomster på gravstenen, der må  ikke plantes eller stå noget på græsset. Derudover henvises til kirkegårdsvedtægterne.

PRISER gældende for 2 pers. kistegravsted i plænen:   49.150 kr.for 25 år

Ved ny begravelse betales forholdsmæsssigt, så gravstedet stadig er betalt for hele gravfredsperioden.

Urneplæne med plade

Urne gravpladser udlægges altid med to gravpladser.
Gravfredsperioden er på Taulov Kirkegård 10 år.

Der er krav om, at der skal lægges en plade af sten som gravsten. Målene på pladen er 42 x 63 cm. Der kan, hvis det ønskes sættes en vendevase ved gravstenen, denne kan købes hos -og sættes af graveren.

Der må lægges en krans eller en buket blomster på gravstenen, der må  ikke plantes eller stå noget på græsset. Derudover henvises til kirkegårdsvedtægterne.

PRISER gældende for 2 pers. urnegravsted i plænen: . 9.820 kr.for 10 år

Ved ny urnedsættelse betales forholdsmæsssigt, så gravstedet stadig er betalt for hele gravfredsperioden.

Anonym Fællesplæne

Der er en obligatorisk vedligeholdelsesbetaling forbundet med nedsættelse i fællesplænen.
Gravfredsperioden er på Taulov Kirkegård 10 år.
Urnenedsættelser i fællesgraven udlægges altid i et enkelt gravsted.
Det er ikke muligt at være med til urmenedsættelse på området med ukendte urner.

Der må ikke lægges en gravsten eller sættes nogen form for markering af gravpladsen.
Hvis man ønsker at lægge en hilsen, skal man lægge den ved korset på kirkegården. Derudover henvises til kirkegårds vedtægterne.

PRISER gældende for 1 pers. urnegravsted i fællesplænen:  4.060 kr.for 10 år

ALLE PRISER ER GÆLDENDE INDTIL 1.JANUAR 2025