
Stilen er bruskbarok, som var en fremherskende stilart midt i 1600-årene. I overensstemmelse med stilarten er figurerne svulmende og noget “troldeagtige”.
Symmetrisk om midterpartiet ses to englefigurer, som med overdimensionerede arme og hænder peger ind imod midterpartiet, som er indkranset af en overdådig ranke med blade og frugter. Under englene ses nederst to troldeansigter og bagved englene er henholdsvis Adam og Eva afbilledet.

I det ovale felt øverst på tavlen har tidligere været et Guds øje, som har våget over menigheden. Nu er feltet udsmykket af Arne L. Hansen: De ni Korsord.
I 1889 og 1999 blev der foretaget ombygninger af altertavlen, som har ændret dens udseende væsentlig.
Ved en omfattende istandsættelse og nyudsmykning af kirken i 1999 blev et maleri af Arne L. Hansen opsat som midtermotiv i altertavlen. Motivet er det tomme kors efter Jesu korsfæstelse på Golgatha. Samme kunstner har udsmykket alterets for- og sidestykker. Herunder findes en ældre bemaling.
På alteret står to kraftige malmstager, som har været i kirkens eje siden 1636.